Theme 6/Grade 5/Week 2/Day 3

  Plan for the day

 

Grade: 5

Day 3

Theme: Endings 

Week- 2


1.Mind

Mathematical Skills Development

I will be able to

Find the perimeter

Materials required

 phone/laptop/computer/notebook

Activity: 

Watch the video: Perimeter of triangle and square.

https://youtu.be/NwO363dyeOg

Worksheet:

1. A rectangle has a length of 9 cm and a width of 6 cm. Find the perimeter.

3. If the area of a square is 36 sq.cm, then its perimeter is


I need to submit my work by

Take a picture and send in the group.


.Mind

Language skills Development-English

will be able to

 Identify the comparisons of adjectives.

Materials required

phone/ laptop/ computer/notebook.

Activity:

Watch the video: Comparison of Adjectives.

https://youtu.be/puP7eXQgaoQ

After watching the video, write down the sentences used in the video. ( Adjective, comparitive , superlative) Write in your note book. 


I need to submit my work by

Taking picture and posting it in the group


3.Mind

Language Skills Development-English Reading

I will be able to

Read the given text independently.

Materials required

phone/laptop/computer/reading material.

Activity:

Watch the video: Reading Program

https://youtu.be/2Hqvu_0SigY

Reading Material: Read the given text independently.




I need to submit my work by

Record your audio reading the given text and send in the group.


4.Mind

Language Skills Development-Kannada

I will be able to

Read the story and answer to the questions.

Materials required

phone/laptop/computer/notebook

Activity:

·          ಕೆಳಗಿನ ಕಥೆಯನ್ನು ಓದಿ ಪ್ರಶ್ನೆಗಳಿಗೆ ಉತ್ತರಿಸಿ:

ಒಂದು ಕಾಡಿನಲ್ಲಿ ಆನೆಯೊಂದು ಸಿಕ್ಕ ಸಿಕ್ಕ ಎಲ್ಲಾ ಪ್ರಾಣಿಗಳನ್ನು ಹಿಂಸಿಸು ತ್ತಿತ್ತು. ಒಂದು ದಿನ ಎಲ್ಲಾ ಪ್ರಾಣಿಗಳು ಸಭೆ ಸೇರಿ ಆನೆಯ ಹಿಂಸೆಯಿಂದ ಪಾರಾಗಲು ಒಂದು ಉಪಾಯ ಮಾಡಿದರು. ಮರುದಿನ ಎಲ್ಲಾ ಪ್ರಾಣಿಗಳು ಆನೆಯ ಬಳಿ ಹೋಗಿ ಗಜರಾಜ ನೀನೇ ನಮ್ಮ ಕಾಡಿನ ರಾಜ ಎಂದು ಹೇಳಿ ಅದಕ್ಕೆ ಆಸನದಲ್ಲಿ ಕೂರಿಸಲು ಯತ್ನಿಸುತ್ತಿದ್ದಾರೆ. ಆನೆ ಖುಷಿಯಾಗಿ ಬರುತ್ತದೆ ಆಸನದ ಕೆಳಗೆ ಪ್ರಾಣಿಗಳು ಒಂದು ದೊಡ್ಡ ಹಳ್ಳ ಅಗೆದು ಅದರಲ್ಲಿ ಹೋಗಳ ಅಲಂಕಾರ ಮಾಡಿರುತ್ತಾರೆ . ಆನೆ ಆಸನದ ಮೇಲೆ ಜಂಬದಿಂದ ಕುಳಿತುಕೊಳ್ಳಲು ಹೋಗಿ ಹಳ್ಳಕ್ಕೆ ಬಿದ್ದಿ ಒದ್ದಾಡಿ ಕಾಪಾಡಿ ಕಾಪಾಡಿ ಎಂದು ಬೇಡಿಕೊಂಡಿತು..

 

ಪ್ರಶ್ನೆಗಳು:                                                                      1. ಆನೆ ಪ್ರಾಣಿಗಳಿಗೆಲ್ಲ ______________ .

     ಹಿಂಸಿಸುತ್ತಿ ತ್ತು,,. ,,, ಪ್ರೀತಿಸು ತ್ತಿಟ್ಟು , ,, ನಗಿಸುತ್ತಿತ್ತು

2 ಪ್ರಾಣಿಗಳೆಲ್ಲ_____________ಸೇರಿದರು

        ಆಟ.    ಊಟ.      ಸಭೆ

3.  ಉಪಾಯ ಎಂದರೆ English ನಲ್ಲಿ_________

           Cry.       Idea.     Laugh

4.   ಆನೆ ಯಾವುದರ ಮೇಲೆ ಕುಳಿತುಕೊಳ್ಳಲು ಬಂತು?

            ಮರದ        ಆಸನದ      ಗಿಡದ

5.  ಕಾಪಾಡಿ ಪದದ ಅರ್ಥ English ನಲ್ಲಿ

            Please.     Help       Sorry.

6. ಗಜರಾಜ ಎಂದರೇ ಯಾರು?

ಉತ್ತರ: ___________________________________.

7. ಚಿತ್ರದಲ್ಲಿ ಕಾಣಿಸುತ್ತಿರುವ ಪ್ರಾಣಿಗಳ ಹೆಸರುಗಳನ್ನು ಪಟ್ಟಿ ಮಾಡಿ:

ಉತ್ತಾರ:___________________________________.

I need to submit my work by

Take a picture and post it in the group. 


5.Mind

Language Skills Development-Urdu

I will be able to

Read the given story in Urdu.

Materials required

phone/laptop/computer

Activity : 

س کہانی کو غور سے پڑھیں۔


I need to submit my work by

Record your audio reading the given story and send it in the group.


6.Mind

Language Skills Development-Urdu

I will be able to

Write Urdu letters.


Materials required

phone/laptop/computer/notebook

Activity :

Watch the video:  Lesson 4:Course -1 (Urdu Alphabet and their Positions)

https://youtu.be/h8uFRozk_-k

Worksheet: Practice writing letters as shown in the video.


I need to submit my work by

Not  Applicable


7.Body

Physical Skills Development  

I will be able to

Develop fine motor skills.

Materials required

phone/laptop/computer/notebook

Activity:

Watch the video: Mini Notebooks One Sheet of Paper

https://youtu.be/Y-XcyV9rwwY

Watch the video carefully and make your own mini notebooks and note down new words you see or hear.



I need to submit my  work by

Not Applicable


8.Mind

Environmental Science

I will be able to

Know about states of matter

Materials required

 Phone/laptop/computer/ notebook.

Activity:

Watch the video: States of Matter

https://youtu.be/Pu0uZUKSC-s

After watching the video, write down what did you understand and learn from the video about states of matter.


I need to submit my  work by

Take a picture and post it in the group.

                                                          

9.Heart-Good Habits

Spiritual, Social, and Emotional Skills Development

will be able to

Stop complaining and be thankful.

Materials required

 phone/laptop/computer/ notebook

Activity:

Watch the video: Stop complaining and be thankful

https://youtu.be/6lAeI-_BOlc

 Watch the video carefully and stop complaining for what you don't get and be thankful to Allah (SWT) for what you have.


I need to submit my work by

Not Applicable

Have fun learning.

Team HUSNA



 

Comments

Popular posts from this blog

Theme 2/Grade 5/Week 2/Day 2

Theme 5/Grade 5/Week 3/Day 2

Theme 2/Grade 3/Week 2/Day 3